Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

05‏/07‏/2011

همسات على ورق 2

عاد رياض وبدأت قصه جديده معه واحداث تراكمت حول الحب الناشئ بين عاشقين مغتربين في باريس
كل هذا واكثر في الجزء الثاني من همسات على ورق 


هنا

هناك 4 تعليقات:

mystery يقول...

مرحباعلي ، رمضان كريم عليك أولاً :)

انا مريت أكتر من مرة علي مدونتك قبل كده و كنت فاكر كويس الجزء الأول من قصتك الجميلة ، ولسة محمل الجزء التاني من يومين..قصتك منحتني وقت جميل بجد يا علي و اشكرك علي مجهودك في تصميم شخصياتك ووصف مشاعرهم ..

لكن المشكلة هنا ان الحزء التاني مش كامل أصلاً ..الأحداث توقفت عند اعتزام البطل مكالمة صديقه (كريستيان ) بشكل يحسسني ان النور قطع فجأة !

مش عارف لو انت مخطط لجزء تالت ولا انت نسيت تضيف الجزء الباقي في الملف المحمل نفسه أو حتي اتمسح بالخطأ ؟؟ انا أظن الإحتمال التاني و في الحالة دي حبيت أنبهك للموضوع ده ، عشان الحقيقة اتغظت وقفلت من النهاية المبتورة دي !


نقطة تانية لاحظتها ، انك مش محدد اسم بطل القصة علي عكس باقي الشخصيات !..اشمعني طيب ؟؟ ولو انا فاكر فأنت مش ذاكر اسمه في الجزء الأول برضه..

احم ، بس كده..

منتظر ردك اتمني قريب..

قبل ما امشي كنت عاوز أقولك جميل أوي لقب علوش ده :) ، أظنك من أحد بلاد الشمال الافريقي الجميل ( تونس-الجزائر-المغرب) مش كده ؟؟


كون بخير دايما ان شاء الله ..


سلامي و تحياتي من مصر.


(ع)

ALI ALOUSH يقول...

صديقي (ع) اسعدني جدا مرورك في مدونتي ومتابعتك لها
اما عن القصه فهي توقفت في نقطه الاتصال وبهذه النهاية المفتوحه لان علاقه البطل برياض تحطمت وانتهت وما المكالمه الا احتمالا لاحداث اخرى قد تكون مكانا لجزء ثالث .
اما البطل فتعمدت ان لا اعطيه اسما فهو المتكلم فجعلت الامر مفتوحا لخيال القارئ يمكن ان يكون اسمه على اسم الكاتب او حتى اي شخص قد يجد نفسه بالشخصية.
اما بلدي فهو ليس من بلاد شمال افريقيا انا جارك فانا فلسطيني
تشرفت بردك واتمنى ان تعجبك دائما المدونه وانتظر انتقاداتك وتعليقاتك

غير معرف يقول...

السلام عليكم ..
بصراحة أنا أول مره أدخل المدونة قرأت القصة وعجبتني كثراً مع أن نهايتها لم ترق لي .. لأني أحب النهايات السعيدة حتى لو لم تكن الحياه دائما سعيدة .. أعجبني أسلوبك وطرييقتك بالكتابة .. تمنيت لو أني وجدت جزء ثالث لروايتك .. كل الشكر لقلمك .. و أتمنى أن تستمر

MzaGeA

ALI ALOUSH يقول...

عزيزي MzaGeA
اشكر لك مرورك واسعدني تعليقك حاليا لم افكر بجزء ثالث للقصه ولكن كتبت بعدها قصة جديدة هي اغنيه حب ارجو ان تقرأها وتعجبك